tisdag 24 augusti 2010

E-postkonversation med kalkon-webmaster på BS

Eftersom mitt konto blev avstängt mailade jag webbmaster på DI (Dagens Industri) för att fråga varför. Det blev nämligen avstängt efter att jag:
  1. Hade kommenterat ett inlägg av signaturen Deco med orden: mmmmm. (Jo, du läste rätt, inget mer.)
  2. Anmält ett inlägg där en signaturen Janlit anklagade mig för att vara en annan skribent som skriver under flera namn. Eftersom den andra skribenten är tillräckligt påhoppad som det är, tänkte jag det var onödigt att han dessutom skulle få kritik även för mina inlägg. Så jag anmälde. 
Det verkar tydligen räcka för att stänga av ett konto!? Jag mailar (den uppenbarligen korkade) webbmastern på DI. Återger e-postkonversationen i sin helhet nedan. Håll tillgodo.
=================================================================

Hej igen,

Jag verkar ligga högt på er lista för spärrade inlägg och konton. Nu går det inte att logga in på kontot, jag undrar varför?

Vänliga hälsningar,

/e

--
Hejsan!


Du spammar ner forumet, och det är inte ok


Mvh WebMaster
--

(Sedan kommer 3 brev av mig i snabb följd.)

Jag har betalat för det här kontot och då vill jag gärna ha några konkreta bevis på min "spam" som du pratar om.

Mvh

/e
--
Det var ju ett fullständigt vansinnigt svar, jag skriver ju knappt några inlägg?

Vad är det fråga om??????????????????????????????????????

/e
--

Hej igen,

Jag kollade mitt totala antal inlägg sedan 1 augusti. Då har jag skrivit i totalt 6 antal strängar. Det kan knappast kallas spam.

Så det *enda* jag kan tänka mig är att det har att göra med att jag igår anmälde en inlägg av signaturen Janlit där han kopplade samman mig med signaturen xxxx. Vilket Janlit + några till alltid vill göra eftersom de verkar *hata* den signaturen. Och eftersom jag skriver kritiska inlägg till deras eviga (och ofta dåligt underbyggda) haussningar av bolag så verkar det vara tacksamt för dem att sätta likhetstecken mellan mig och xxxx. Jag har dock ingen aning om vem det är och bryr mig inte, men eftersom han redan verkar ganska mobbad vill jag inte att det ska bli ännu värre genom att han dessutom ska få ta skit för mina inlägg.

Men eftersom ni nu alltså *raderar* mitt konto så är det EXAKT vad ni lyckas åstadkomma.

Det är så otroligt dåligt, så det finns inte.

Jag förväntar mig ett bra svar under dagen, sedan kommer jag att gå vidare och hålla någon ansvarig.

/e

(Det här sista bet såtillvida att jag fick ett svar, även om det var ovanligt korkat.)

--
Vi har inte raderat ditt konto, vi har blockerat det så du inte kan skriva inlägg ute i forum 


Mvh WebMaster

(Mitt svar nedan.)
--

Det var ju ett begåvat svar (inte med andra ord). Jag vet jag fick svar av en kille som hette xxxx vid ett tidigare tillfälle. Finns han kvar eller någon annan som kan eller vet något?

/e

(Det här tog skruv såtillvida att kontot togs bort helt. :) Efter det hörde jag ingenting mer så då mailade jag redaktionen. Fortsättning följer med andra ord...)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar