torsdag 1 maj 2014

System failure


 
Jag har gått ur fiaskoaktien North American Palladium idag. Förstår inte varför jag gick in i den överhuvudtaget, jag visste att det var en skitaktie vilket jag fick bevisat om man säger. Lesson learned hoppas jag.

I övrigt så har det inte hänt så mycket på platinafronten. Strejken fortsätter, bolagen försöker gå förbi AMCU och komma överens direkt med arbetarna, hur det går är mycket osäkert.

Jag tror inget konkret kommer att hända innan valet nästa vecka. Strejken har utvecklats ungefär som jag hade hoppats, det har däremot inte platinapriset gjort trots ett produktionsbortfall på säkert mer än 1 Moz (direkt+indirekt). Hade någon sagt till mig innan att priset skulle ligga kvar på dessa nivåer efter 3 månaders strejk hade jag sagt att det var omöjligt.

Jag hoppas fortfarande att det ska komma något minirace så att jag i alla fall kan ta lite vettig vinst på mina mini futures, men det verkar som man skulle kunna bomba varenda platinagruva i Sydafrika utan att priset skulle röra sig.

Ligger kvar en stund till i alla fall (förutom PAL enligt ovan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar