tisdag 6 maj 2014

Are You Gonna Go My Way?


Platinapriset har börjat samarbeta och närmar sig den förra toppen (under strejken) på ~$1460 vilket innebär att det nu finns lite vinst att ta för den som köpte mini futures, antingen när jag skrev om det första gången eller under senaste dippen. Eftersom jag glad i hågen efter framgången med etanolspecken laddade på lite väl mycket, så lättade jag lite på innehavet i fredags.

Jag sitter dock fortfarande kvar med en hel del så miljonfrågan är ju då om man ska ta lite vinst nu eller vänta och förhoppningsvis ta lite mer vinst om priset stiger ännu mer? Jag kommer att göra som så att jag successivt lättar på innehavet i alla mini futures för att i princip vara helt ren där antingen under denna eller nästa vecka (om det inte händer något radikalt som gör att man vet att strejken kommer att fortsätta länge till).

I dagsläget finns det inget som tyder på att strejken kommer att upphöra, men det svänger fort och frågan är om inte regeringen efter valet, som är denna vecka, kommer att skruva åt tumskruvarna ordentligt och tvinga AMCU att ge sig.

I alla fall tar jag hellre en liten vinst, än att riskera att ännu en gång hamna på rött om det kommer ett ras som man inte hinner agera på. Just mini futures är lite knepiga, dels eftersom de reagerar direkt mot priset, dels eftersom det tickar på en ränta där i botten vilket gör att de inte passar så bra att ligga inne med för länge. Aktierna rör jag inte än så länge (även om jag funderar på att skifta ut Wellgreen som känns lite halvljummen).

Summa summarum så kommer jag att sälja av mina mini futures i omgångar närmaste tiden för att säkra vinst, men ligga kvar i aktierna tills vidare för att förhoppningsvis kunna rida lite mer på en eventuellt fortsatt uppgång i platinapriset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar