onsdag 15 maj 2013

Den lögnaktige mästerrekaren eller bolagen som försvann


Jag tog en titt på Scoris blogg. Noterade att Atna hade hamnat i papperskorgen. Det gick fort, det var ju bara någon månad sedan som det var ett av "kärnbolagen". Hur mycket mästerrekaren förlorade på det vet vi inte eftersom han som vanligt inte redovisade vare sig när han köpte eller sålde det. Han brukar ju inte göra det när det går dåligt. Jag tog också en titt på mästerrekarens "portfölj" och blev inte speciellt förvånad över att ytterligare ett bolag hade "försvunnit" från listan. Den här gången var det Duran Ventures.

Duran var ju bolaget som kom med en "mycket bra rapport" enligt mästerrekaren och som han rekade på 26 cent. Idag 4,5 cent. >80% back. Bolaget finns inte med längre och Scoris skriver inte om det. Men han har aldrig skrivit att han har sålt. Duran har bara "försvunnit". Det är i och för sig inte något unikt hos mästerrekaren. Lake Shore Gold var ju ett av "de bra producerande bolagen" men när det började gå dåligt så försvann även det bolaget utan att Scoris nämnde något om det. Söker man lite mer hittar man säkert fler bolag.

Samlingen av före detta "mycket bra bolag" hos mästerrekaren börjar också växa sig ganska stor - Duran, Lake Shore, Clifton, Avion. New Gold, Aura med flera. Frågan är vilket som blir nästa "före detta mycket bra bolag" som får lämna Scoris portfölj. Timmins? CMB? Något annat? Och frågan är också om Scoris kommer att skriva om det eller råka "glömma" ännu ett bolag?

2 kommentarer:

  1. Mästerrekaren skrev iaf att han sålde Atna, även om det var mitt i ett lååångt inlägg om något helt annat. Angående Lake Shore skrev han faktiskt också flera gånger att föredrog t ex Timmins, men bara i kommentarsfälten till andra inlägg om jag minns rätt. Duran verkar dock ha försvunnit "spårlöst", om han nu inte skrivit nåt i kommentarerna till nåt annat inlägg :)

    Sen ska jag medge att jag inte håller så stor koll på vad som skrivs där numera. Kikar faktiskt mest in på mobilen för att han har metallgraferna smidigt till långt upp på sidan. Mycket möjligt att det även publiceras vettiga inlägg men jag tycker helheten liksom gör att man inte har något större förtroende ;) Hur gammal är karln förresten? Såg att han skrev att han sysslat med aktieplaceringar i över 20 år så sannolikt har han alltså passerat 40!

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Atna skrev han att han sålde. Lake Shore skrev han att han "föredrog" andra bolag, men aldrig att han sålde, inte vad jag har sett i alla fall.

      Ingen aning, han verkar inte har lärt sig speciellt mycket under dessa 20 år i så fall...=)

      Radera