tisdag 12 augusti 2014

Lite info om mina innehav just nu

 

Fick en fråga om vad jag äger för tillfället så här kommer lite info om det.

Mitt största innehav är pengar, ca 65 %. Det har att göra med att jag inte hittat något direkt som jag vill gå in tyngre i för tillfället. Sedan ser det ut så här:

15 % Focus Ventures (fosfat)
En fosfatfyndighet (konstgödsel) som med största sannolikhet kommer att gå i produktion på ett eller annat sätt. Det finns flera fördelar med den här, ytnära, homogena halter, bra infrastruktur, inga problem med tillstånd, bla bla bla. En miljard wurrar har pressat priset under en period och det kommer säkert att fortsätta ett tag till, men jag skulle bli förvånad om den inte drar iväg någon gång under hösten. En första resursrapport beräknas under september. Observera att just idag så kommer ytterligare en 5-6 miljoner aktier ut till det facila priset av 20 cent så om du lägger in någon snikorder under närmaste tiden är det inte omöjligt att den går in och då får du ett lägre GAV än vad jag har! 

10 % Fission Uranium (uran)
Jag har ju dissat uran ganska rejält så varför äger jag då ett uranbolag kan man fråga sig? Njo, dels så tror även jag att uranet kommer förr eller (förmodligen) senare och även om det dröjer så tror jag också att det kommer att komma ytterligare "fake race" i sektorn ungefär som i vintras. Lägg till detta att det här verkligen ser ut att vara en otroligt bra fyndighet som fortfarande är öppen åt alla håll och kanter och att de kontinuerligt dräller fantastiska borresultat omkring sig så finns det utrymme för ytterligare uppgångar här som jag ser det.

5 % Powerteck (uran)
Det här är lite grann av en doldis i sammanhanget, men de har en väldigt intressant fyndighet som OM de får ordning på tillstånden är rejält undervärderad jämfört med peers. De blev ju nyligen uppköpta av Azarga Resources så det är inte omöjligt att det kommer att rulla igång ett lite större "informationsflöde" under hösten...

5 % GulfSlope (olja)
Ja, den här har ju gått bra. Tror jag ligger ungefär 50 % back på den här redan TROTS att jag gick in på ungefär hälften av vad Gecko köpte för... Hur fan kunde jag vara så jävla korkad??? Och Gecko skulle ju rullas i tjära och fjädrar!

Omsättning i aktierna
Fission har bra omsättning så den går ganska bra att komma både in och ur = här kan man både trada och ta en lite större post utan att sova dåligt, de andra har oftast väldigt dålig omsättning = ta inte för stora poster OM det skulle gå åt skogen. Undantaget för min del är Focus, där har jag köpt på mig i olika omgångar under sommaren. Jag hoppas som sagt att den kommer att röra lite på sig under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar