måndag 3 mars 2014

Mer Pacific Ethanol


Priserna på etanol spikar verkligen på västkusten i USA för tillfället på grund av problem med transporterna. 3,5 dollar nu vilket är mycket högre jämfört med det vanliga spotpriset som ligger runt 2,30 för tillfället (vilket i sig också är bra). Och gissa vem det gynnar...

Jag kan inte låta bli att tycka att det finns mer att ge här trots de enorma uppgångar som har varit.

Update 2014-03-06: OK, lämnar skeppet för tillfället. Ingen konkret anledning, mer än att jag kommer att vara borta ett tag och det i kombination med den enorma uppgången på kort tid gör att jag ogärna lämnar den här utan bevakning. Gick med andra ord ut med det mesta igår, med bara en liten post kvar. Lär återkomma här.

2 kommentarer:

  1. Börjar det inte bli dags att dra igång en portfölj vi läsare kan följa, likt den du hade på din snälla blogg? :) Alltid kul med lite inspiration.

    Mvh

    ps. Scoris verkar ha timat uppgången i uransektorn perfekt, åtminstone om han får säga det själv :)

    SvaraRadera
  2. Tjenare Johan,

    Jo, kanske det. Det kräver lite mer kontinuerligt arbete vilket tar mer tid. Men jag ska fundera lite.

    Ja, det har han ju. Fast eftersom han ALLTID skriker om uppgångar så måste han ju få rätt någon gång. =)

    Sedan så kan man också säga så här. Räknat från december har i princip allt gått upp. Och tre månaders uppgång är naturligtvis bra, men det är ju ett rent speckrally så här långt. Priset på uran har inte rört sig för fem öre och det finns väldigt lite som talar för att det ska stiga i närtid (närmaste halvåret eller så) som jag ser det.

    SvaraRadera