fredag 28 mars 2014

Det finns bolag som går ner...


... och sedan finns det bolag som går ner.

Undertecknad blev ju besviken när REX inte utvecklades som jag hade tänkt. Det blev en liten vinst ändå, även om den kanske inte blev så stor som jag hade hoppats.

Nu finns det nu andra bolag därute som har gått ner mer. Avino t ex som för inte alltför länge sedan toppade på 3 CAD. Mästerrekaren var inte sen att utnyttja tillfället och skrev då bland annat att "Omvärderingen av företaget har bara börjat". Sedan gjorde han också en mästerlig teknisk analys som såg ut så här:

"Det har bildats en flagga i grafen för Avino med 5 CAD som potentiellt mål. Titta efter ett utbrott ur formationen med samtidigt ökande volymen. Stöd finns i MA50 som befinner sig vid 2.08 CAD och är snabbt stigande."

Ah vad härligt! Ett potentiellt mål på 5 CAD och ett stöd på 2.08 CAD. Snabbt stigande också. Underbart!!

Hur har det gått då? Sådär får man väl säga, aktien har dykt 45 % sedan toppen och står idag i 1,65 CAD...

Skönt att veta att det finns de därute som vet vad de talar om...

4 kommentarer:

  1. Har du någon analys av Avino i dagsläget? 1,48 CAD nu och den stod i 2,60 för inte längesedan. Silvret har gått ner något annars ser jag inte vad som ändrats?

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas,

    Nej, jag har inte följt bolaget alls på sistone så jag vet inte varför den har gått ner så mycket (förutom det allmänna PM-läget).

    SvaraRadera
  3. Jag tog faktiskt tillfället i akt att köpa mig en post igår. 1,51 USD i GAV inkl courtage. Har inte räknat eller så utan hoppas bara på en studs upp, vilket verkar ske idag. Siktar dock inte på några $5 utan lär kliva av långt tidigare. Undrar hur många som nu lurades att köpa för dryga 3? Förmodligen syns de inte i kommentarsfälten iaf. Visst kom uppgången till slut men åtminstone jag vill tjäna pengar kontinueligt och inte låsa in dem i, ja vad blir det, tre år? PM-sektorn känns inte precis bullish så att ligga lång lär man inte bli rik av den här gången heller.

    Mvh

    SvaraRadera
  4. Hej Johan,

    Ja, undrar hur många som köpte på 3+ under våren 2011 när Scoris hade lite mer kred...=)

    I alla fall, rätt tänkt, hoppas du kan trada hem några kronor. Lite knepigt läge på många sätt nu med en traditionellt svag sommarsäsong både för PM och Kanada-aktier.

    Men som sagt, vet inte alls hur Avino ser ut i närtid.

    SvaraRadera