måndag 15 april 2013

Lösningen för dig som har en totalt kvaddad PM-portfölj

Scoris PM-portfölj anno 2013 (*)
 
Till dig som har satsat alla dina surt förvärvade slantar i en totalkraschad PM-portfölj enligt ovan med upprepade löften om guld och gröna skogar men som helt plötsligt sitter där och ser kapitalet krympa alltmer dag efter dag har mästerinvesteraren Scoris lösningen:

DIVERSIFIERA!!

Det lilla problemet med att du inte har några pengar kvar eftersom du har torskat allting i idiotportföljen är ointressant, du ska diversifiera i alla fall!

Du får väl låna av morsan, syrran, polarna, snatta lite godis på lokala ICA-affären eller något, eftersom Scoris inte får ta del av dina vinster så kan du inte beskylla honom för dina förluster!!!

DIVERSIFIERA! DIVERSIFIERA!!!!

(*) Jo, jag vet att Allana inte är PM, men den har rasat. Och inte blivit uppköpt. =) Och jag vet också att han sålde Clifton någon gång runt 90 cent. Så förlusten där blev "bara" -80 %. Och för den initierade så sålde han ju pumpjobbet GBB just för att köpa Clifton. Vilket blir ett utmärkt tillfälle för en fråga: Hur mycket måste en aktie ha stigit för att du ska kunna torska 80% och stå på plus-minus noll? =) Svar: 400 %. Just sayin'...

2 kommentarer:

  1. Sådärja! Efter att ha läst Scoris senaste vision dumpar jag nu CMC, Clifton och Duran. Scoris säger ju att man ska fokusera på bolagen med kassaflöde, alltså Avino och Aurcana. Dessutom ser han positivt på Allana så det behåller jag också. Totalt ger det mig hela 3900 minus courtage att diversifiera för. Vändningen är i sikte!

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Haha, jag skulle gärna vilja se utfallet på Scoris portfölj sedan han började med aktier. Han har varit med om (minst) 3 krascher där han har torskat hur mycket som helst. Varje gång fortsätter han som om inget hade hänt. Att sedan Original_Braila berömmer honom säger nog mest om Original_Braila...=)

    SvaraRadera