tisdag 5 maj 2015

Zink, lite splittrat


Basmetallerna sticker som skållade råttor och zinket är uppe och snuddar vid 1,10 dollar per pund vilket är vad det toppade på förra sommaren och det högsta det har varit på många år. Det är naturligtvis bra, samtidigt så har det dragit iväg väldigt mycket senaste tiden och spontant känns det som att det kommer att rekylera en bit snart. Visst, de totala zink-lagren sjunker sakta men säkert men än så länge är det ingen katastrof och efterfrågan i Kina är lite seg.

Misstolka mig inte här, jag tror fortfarande på zink, men det kan komma en rekyl i priset den närmaste tiden.

Jag har gjort om lite i portföljen, jag har sålt Canadian Zinc och ersatt den med Heron Resources som kom med en bra lönsamhetsstudie nyligen. Sedan har jag hyvlat av innehavet i Trevali lite eftersom det började bli lite väl tungt efter uppgången och istället tryckt in de pengarna i Silver Bull Resources som kom med en uppdaterad resursrapport för sitt Sierra Mojada-projekt i Mexico. Den såg riktigt bra ut och aktien är totalt utbombad så med lite tur kan det bli något bra. Jag återkommer med mer info här.

Men i det stora hela är det som förut - jag tror fortfarande på zink och Trevali är fortfarande det överlägset största innehavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar