måndag 8 december 2014

Rant time


  • Såg att Northland kastade in handduken till sist. Jag tror faktiskt att det här hade kunnat bli något med rätt ledning. Men det var just det. Jag upphör aldrig att förundras dels över hur många idioter det finns, dels att dessa av någon anledning alldeles för ofta lyckas kravla sig upp till toppositioner inom näringsliv eller politik. Waplan är bara ett exempel i en till synes oändlig mängd. Helt otroligt!
 

*****************************************
  • Såg att mästerrekaren/Scoris också ska kasta in handduken. Fyra års katastrofala rekar blev till slut för mycket även för honom (kolla gärna här eller här men listan kan göras myyycket längre). Jag såg dock att Alice Bah-Kuhnke verkar hänga löst som kulturminister, det kanske kan vara något för mästerrekaren? Istället för en frågesport om Pippi Långstrump kan han ju läsa högt ur Currency Wars...
 

***************************************** 
  • Några som verkligen har tagit upp kampen med mästerrekaren om att göra katastrofala rekar är Gecko Research som ju gick i princip all-in i Gulfslope Energy när den stod i 60-70 cent och dessutom starkt rekommenderade alla sina läsare att göra detsamma. I skrivande stund står den i 16 cent vilket är ett tapp på runt 75%. Gecko har sedan dess lugnat ner sig betydligt med rekarna. Konstigt...

 

*****************************************  
  • Noterade att pumpjobbet (Jordanfonden, DaniTheDog, en miljon nollor på BS m fl) SIAF har haft en fin resa under (den tidiga) hösten. Varför vet jag inte, kanske har Jordanfonden pumpat dem extra mycket med sitt anhang av stödpumpare på BS och diverse andra forum. Faktum kvarstår dock: SIAF är med största sannolikhet ett skojarbolag (tack till DDT för länken) som så många andra kinesiska skojarbolag noterade på USA- och Kanadabörserna. Historien är fylld av "otroligt undervärderade" Kinabolag som har handlats under kassan med extremt lågt PE, men som sedan har visat sig vara inget annat än buffel och båg. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det, undvik skiten!

*****************************************
  • Edit: Kan också lägga till att jag har gått ur Pacific Ethanol som gick helt åt skogen sista gången samt jag köper lite mer PM idag...

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej lovenature,

      Jaru, det finns så många bolag med kassaflöde som är extremt nedtryckta så rent generellt skulle jag inte välja bolag som inte är i produktion i dagsläget. Sedan dog Lydian för mig när Armenien började strula med tillstånd. Men det beror ju på vilken riskprofil man har, hur länge man orkar vänta och hur mycket man har att investera. Men jag skulle nog hellre välja något annat i dagsläget.

      Radera