fredag 24 oktober 2014

Tread lightly

  

Jag hyvlade av cirka 25% av innehavet i Pacific Ethanol igår. Varför? Jo, det ska jag tala om.
  • Jag hade en uppgång på dryga 15% och eftersom det är ett ganska stort innehav så märks det i portföljen. 
  • Etanolterminerna dök av någon anledning som jag inte förstår. Förmodligen är det bara ett hack i kurvan men det kan naturligtvis vara något annat.
  • Pacific Ethanol är en notoriskt svängig aktie, upp- och nedgångar på 10% är vardagsmat. 
  • Man märker att det är nervöst, aktien började upp men när etanolpriset vände neråt följde aktien efter. En dålig dag till för etanolen och det finns risk för en rejäl dykning i aktiepriset. Så jag är lite extra försiktig.
  • Summa summarum ett antal anledningar till att jag plockade lite vinst. Men jag ligger fortfarande kvar med större delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar