måndag 28 juli 2014

Säljer Pacific Ethanol


I dag har jag sålt merparten av mitt innehav i Pacific Ethanol. Det såg väldigt bra ut tills i slutet av förra veckan då aktien började vända neråt. Antingen var det en allmän marknadskorrigering efter en lång uppgång eller så kan det ha att göra med att Keith Schaefer efter samtal med VD i slutet av förra veckan skrev att rörelseresultatet skulle bli lite mindre än vad jag hade trott (vilket inte är dåligt, bara lite mindre).

Det är svårt att veta dels om Schaefer har rätt, dels vad marknaden har för förväntningar på aktien, men eftersom jag hade gjort cirka 40 % och låg (för mig) ganska tung så kände jag att det var dags att ta vinst. Jag sitter kvar med en liten post, men merparten är alltså avvecklat. Aktien kan säkert fortsätta uppåt en bit till, men risken är också betydligt högre nu som jag ser det.

Det blev inte 50 % som jag skrev här, men ~40 % får ändå ses som väldigt lyckat (åtminstone för mig)...=)

Nu sitter jag med diverse mindre innehav i lite olika bolag, men har mest pengar utanför. Får återkomma när jag hittar något nytt spännande.

Önskar en fortsatt trevlig sommar och semester för er som har något kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar