onsdag 23 juli 2014

Latest Trades



 * Bought GSPE @ 0.45 (Jul 22)

Our smallest holding...

********************************************************************************

Köpte alltså lite GulfSlope igår för 45 cent. Jag har bottenfiskat lite till och från och igår fick jag in ordern. Sedan om det är bra eller dåligt vet jag faktiskt inte, den kan säkert sjunka ytterligare utan problem och då sållar jag mig till dårarnas skara där Scoris, Gecko med flera redan huserar. Men eftersom Gecko köpte huvuddelen av sina aktier runt 70 cent så borde ju 45 cent ha mindre risk tycker man, men den typen av resonemang brukar ofta leda till katastrofer, noll är alltid noll så att säga.

Jag har flera problem med den här aktien - de har inga bevisade tillgångar, den är illikvid, noterad på en värdelös lista, listningen föregicks av ett rejält pumpjobb där Gecko glatt deltog och så vidare. Men ändå, om de hittar olja så kommer aktien att sticka ganska duktigt.

Men det är ju en del om här så för mig är det här en högriskaktie = posten är liten (ni vet riskhantering eller ABC i portföljförvaltning, verkar som Gecko missade det kapitlet i aktieskolan). Går aktien ner ytterligare 10-20 % kanske jag köper lite till, sedan är det bra. Om Gecko inte har helt hål i huvudet borde det i alla komma något race någon gång som driver upp aktien en bit. Det kan ju inte vara så att de belånar hus och hem för en aktie som är helt värdelös?

Eller kan det?

PS. Etanolbolagen går som tåget, allting ser kanon ut, nästan så det är för bra. Mitt finger börjar närma sig säljknappen, men tänkte försöka suga ut någon procent till. Kanske är jag för girig, vi får se. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar