måndag 4 april 2011

Survival of the fittest


Jag har som bekant spytt en hel del galla över BS moderatfunktion som helt enkelt inte fungerar som den ska.  Problemet är att forumet censureras istället för att modereras. Så fort någon skriver något kritiskt om någon eller något, och den anmäler så tas inläggen bort och i de flesta fallen även hela tråden. Ofta stängs även den som kritiserar även helt av.

Det här är naturligtvis helt idiotiskt eftersom det skapar värsta paradiset för pumparna & skojarna som kan härja helt fritt, så fort de blir kritiserade eller ifrågasätta så anmäler de bara så är problemet ur världen.
I slutändan är det naturligtvis nyanlända, nybörjare och ovana investerare som blir blåsta på sina pengar eftersom de är lätta mål för P&D (Pump&Dump) artisterna.

Det är inte bara jag som reagerar på (och irriteras över) det, jag har sett flera (enligt mitt tycke), bra skribenter utrycka samma sak och jag vet också att flera skriver alltmer sällan på BS.
Jag skulle vilja påstå att det kommer att leda till att BS kommer att dö ut och att något annat forum kommer att ta över istället. Darwinism och allt sådant där ni vet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar