fredag 18 november 2016

180 grader


Ja, det var ju en vändning som heter duga. Kombon att Trump vann OCH att guldet skulle dyka på det kom nog som en rejäl överraskning för de flesta, undertecknad inkluderat. Men det är bara att ta tjuren vid hornen och göra det bästa (eller minst dåliga) av situationen. För min personliga del innebär det att jag har eller kommer att dumpa allt guld/silver och istället köra primärt zink framåt.

De flesta guldbullar som jag följer tror naturligtvis fortfarande på guld och visst, så kan det ju bli om Trump gör något totalt galet framåt. Men det kommer ju att dröja ett par månader innan han ens tillträder som president. Och att han sedan omgående ska göra något som får guldet att sticka, nja, inget jag satsar mina pengar på i alla fall. Detta i samband med att Trump säger att han ska investera triljon (en miljard miljarder) dollar på infrastrukturen i USA gör ju att basmetallerna och framför allt zink ser mycket intressantare ut framåt.

Min PM-satsning kan sammanfattas med ett ord - fiasko. Det hade varit fan så mycket bättre om jag hade legat kvar i zink istället. Men det är en del av spelet, man chansar och ibland går det åt helvete. Förhoppningsvis har jag lärt mig något av det.

Nya tag framåt alltså och tillbaka på zink-spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar