måndag 10 oktober 2016

Oh ah


Ja, det var ju en "intressant" vecka. Guldet dök som fan och vad som händer nu står skrivet i stjärnorna. Messerschmittarna (som jag har läst) är också lite mer splittrade än tidigare. Från att ha varit "bullish" över hela linjen och förutspått en omgående uppgång under hösten, är det lite mer blandade bud nu. Alla tror fortfarande att det ska gå upp, det är mer när i tiden de är osäkra på. Vissa tror fortfarande på en uppgång senare i höst, andra att det kan dröja lite längre.

Vad tror jag själv då? Ja, egentligen har ju inget i stort ändrats förutom att den "blinda optimism" som fanns under vår och tidig sommar har försvunnit. Man kan se det som en "nyttig" korrigering och tittar man från årsskiftet så är är det fortfarande en kraftig uppgång för de flesta PM-aktierna.

Ska jag gissa så tror jag fortfarande på ett högre guldpris till årsskiftet men jag är inte lika säker längre plus att även om det stiger säg 100 dollar så är innebär det "ändå" bara ett guldpris på U$1350 och frågan är om det räcker för att det ska bli något större drag i sektorn.

Många frågor är det och därför håller jag också på att skifta in mer zink i portföljen för att få lite mer "balans". Går guldet upp så är det bra. Går zinket upp så är det också bra.

Återkommer med lite mer utförliga analyser senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar