måndag 23 februari 2015

Tålamod är en dygd...

 

Det händer inte så mycket med zinkpriset för tillfället men det är ok, den här gången får man ha lite tålamod. Så länge lagren sjunker så är allt som det ska vara. Om det sedan dröjer tills lagren går under 500 eller 400 tusen ton eller något annat vet jag inte, det jag vet är att om lagren fortsätter att sjunka så är det bara en tidsfråga innan priset kommer att dra. Om inte annat borde det hända något när världens tredje största zink-gruva Century med en årlig produktion på ~500 000 ton läggs ned under hösten. Jag hoppas naturligtvis att det ska hända något med priset tidigare, men vi får se. Jag börjar bli ganska fullinvesterad så nu är det "bara" att vänta.

Tinka Resources
Som jag har skrivit tidigare köpte jag in lite Tinka Resources för en tid sedan. Tinka har bland annat ett tidigt projekt i Peru kallat Ayawilca och för någon månad sedan kom de med några nya borrträffar som såg lovande ut. Aktien har senaste tiden sakta men säkert stigit (under ganska låg volym i och för sig, men ändå) så nu ligger jag ~60% plus på innehavet (och med bättre timing hade det varit ännu mer).

Sedan gör jag mig inga illusioner, det är säkert så att aktien promotas både här och var och att den kan falla tillbaka framåt. InZinc gick också upp utan någon synbar anledning för att sedan sjunka tillbaka. Jag skulle därför kunna sälja av det här och ta en liten vinst vilket är något jag väldigt ofta skulle göra. Men eftersom jag nu tror/hoppas på en kommande uppgång i zinkpriset under året så ligger jag kvar.

Korkat eller genialt får tiden utvisa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar