torsdag 8 januari 2015

Säljer


Jag har gått ur marknaden helt, med bara ett mycket litet innehav kvar. Det gör jag på grund av:
  1. Det har redan varit en uppgång, i vissa aktier mycket kraftig. Det gör att förhållandet mellan uppsida och nedsida har förändrats på bara några veckor.
  2. Det har också inneburit att jag har kunna plockat hem en (för mig) skaplig vinst.
  3. Jag har aldrig trott att det här är "vändningen", det jag trodde var att det skulle komma ett rally i början av året vilket det gjorde, kanske snabbare än jag trodde. Kan det fortsätta? Absolut. Men efter en (i flera aktier) ganska kraftig uppgång på kort tid är jag nu mer osäker på vart det kommer att ta vägen framåt.
  4. Detta i kombination med att jag snart kommer att resa bort en längre tid och då ha begränsad åtkomst till Internet, har gjort att jag har gått ur de flesta innehaven. Kanada är inte ett ställe som jag ligger lång i, i alla fall inte i den här typen av marknad och aktier.
  5. Jag säger inte att det är fel att ligga kvar, uppgången kan mycket väl fortsätta, men jag törs helt enkelt inte ligga inne när jag inte har möjlighet att kolla portföljen på regelbunden basis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar