fredag 30 november 2012

Taktik för Kanadahandel (*)



Så här i nödens år på Kanada-börserna tänkte jag att det kan vara på plats med några heta tips för hur du ska öka vinsterna och minimera förlusterna på dina investeringar, håll tillgodo!
  • Kör hårt med belåning! En bra hävstång är en förutsättning för att du ska kunna vinna något. Pumpar... eh, jag menar "investerarna", Seren/janlit, Deco m fl använder alltid belåning och är inte sena att skriva något när de har gjort en fet vinst.
  • Se till att du redan är mångmiljonär så du har pengar att leva på resten av livet! Om du blåser några millar på värdelösa aktier är skitsamma, det är ju ändå bara kaffepengar.
  • Ta aldrig vinst efter en stark period! Förmodligen har du aldrig några vinster, men om en aktie har gått upp 100% (har någon aktie någonsin gjort det?), varför skulle den inte kunna gå upp ännu mer? The trend is your friend, ta aldrig vinst!
  • Gå gärna all-in i en aktie! Tror du på aktien, varför skulle du inte kunna satsa alla dina pengar? Med bara en aktie i portföljen kan du dessutom ägna all din tid åt aktien så du har full koll på vad som händer. Använd dessutom gärna belåning i kombination med all-in, det brukar vara ett riktigt bra recept på framång (eh?). Idiot...eh, jag menar "investeraren", Seren/janlit har flera gånger sagt att han är all-in med belåning i Aurcana. Kan han så kan du!
  • Om du inte är all-in, se till att placera rubbet av dina besparingar i extrema högriskaktier så det finns lite uppsida att tala om. Prospekterande juniorer utan kassaflöde och kassa, med tveksamma tillgångar och ledning är ett hett tips. De flesta är totalkraschade idag och när det väl vänder (för det gör det väl?) kommer de att sticka iväg som skjutna ur kanoner! Jag menar, det finns väl inget annat alternativ?
  • Ta gärna tips av "erfarna" haussar...eh, jag menar bloggare! Ett bra råd är att ju mer de skriver, desto mer kan de. Skit i att kolla hur det har gått för aktierna de rekar, skulle det ha gått dåligt är det i alla fall inte bloggarens fel utan marknadens. Titta på den oerhörda potentialen istället!!   
  • Kom ihåg, rädda/snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor (de slipper en massa sjukdomar också, men det hör inte hit). Fortes fortuna adiuvat!!
  • Avslutningsvis vill jag bara säga att eftersom jag inte delar dina (eventuella) vinster, delar jag heller ej dina (garanterade) förluster.
(*) Don't believe a shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar