onsdag 10 oktober 2012

Pumparen Deco och skojarföretaget Opcon

 
Är det någon som kommer ihåg Deco? Han var en av de största pumparna och spammarna på BS när bullmarknaden var som störst 2009-2010. Det gick inte en dag utan att Deco pumpade en aktie. (Egentligen kanske jag ska tacka Deco eftersom han (tillsammans med Scoris och rövslickaren janlit som nu kallar sig Seren) hela tiden anmälde mina inlägg så jag blev konstant avstängd på BS vilket i sin tur gjorde att jag drog igång den här bloggen.)
 
Nåväl, ett av bolagen som Deco spammade och pumpade konstant var Opcon. Det var det vanliga skitsnacket med "otroligt att man kan komma in så här billigt", "jag är lång i bolaget" kombinerat med attacker på alla (inklusive undertecknad) som försökte komma med mer realistiska inlägg. Klassisk Deco med andra ord.

I alla fall så gjorde Deco bort sig rejält i fallet Opcon genom att ljuga om sitt innehav och sina inköp vilket jag skrev om i den här artikeln. Det var en bra artikel tyckte nog de flesta utom Deco som anmälde den så fort han kunde (den låg ursprungligen på BS) så att artikeln togs bort. Jag lade senare upp den här istället.

OK, varför dra upp detta nu igen då, det är ju trots allt runt 2,5 år sedan? Jo, jag råkade snubbla över Opcon eftersom bolaget idag meddelande att man gör ytterligare en nyemission. När Deco spammande aktien som mest låg den över 40 kr. Vad står den i idag då? Cirka 1,25 kr.

Det blir ett ras på sisådär 97%.

Låt oss anta att du hade investerat ~100 000 kr i Opcon. Då har du ~3 000 kr kvar idag. Ett ganska effektivt sätt att bli fattig på kan man konstatera.

Så förutom att Deco blev avslöjad som en lögnare verkar det som att hans förmåga att hitta vinnaraktier lämnar en del i övrigt att önska även den. Undrar om han fortfarande "ligger lång" i Opcon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar