måndag 20 januari 2014

What a difference a month makes...

Saxat från dåre...oh, förlåt, Scoris blogg:
  • 10 december 2013: Jag tror fortsatt på guld och silver även om man inte ska ha för stor andel bara där. Högavkastare är stora delen av min portfölj. Jag har även en hel del bolag med exponering mot oljesektorn på ett eller annat sätt och nu även lite uran.
  • 20 december 2013: Placering i uran är en chansning på trendändring.
  • 22 december 2013: Jag tror att det kan vara läge att smyga in lite i [uran]sektorn. Men det är förstås en chansning och det är inte alls säkert att vändningen kommer nu. Det är endast en liten del av portföljen som placeras här [i uran].
  • 27 december 2013: Kanske är det ett ökat intresse för sektorn vi ser. 
  • 2 januari: Fortsätter att läsa in mig på sektorn och bolag då jag tror att det är perfekt timing att kliva in.
  • 14 januari: Spotpriset på uran ökade lite till i den senaste uppdateringen från TradeTech som visar 35 USD per pound. Det är upp en halv dollar från deras senaste notering.
Wow, en halv dollar upp...=)
  • 16 januari: Det ser mycket lovande ut.
  • 17 januari: Här har ni några anledningar till att jag tror det är helt rätt tillfälle att kliva in i uranbolagen.
På cirka en månad har alltså mannen som aldrig säljer gått från att se uran som en liten chansdiversifiering till att ha fem uranaktier i portföljen och gladeligen basunera ut att det nu är helt rätt tillfälle att gå in uranbolagen.

"Inspirationsportföljen" består för närvarande av cirka 20 aktier (tror jag, det börjar bli svårt att hänga med i svängarna). Och vilken tur att somliga har så mycket pengar att de bara kan köpa hela tiden trots att portföljen har kantats av det ena fiaskot efter det andra i snart tre års tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar