fredag 25 oktober 2013

Bolag vi minns(*) - Tamerlane Ventures (TAM)


Vet inte om någon kommer ihåg det här (skräp) bolaget, men det var extremt haussat runt 2007 tror jag det var av ett gäng olika signaturer, bland annat var den gode löparn inne i aktien under en period.

I alla fall kom verkligheten till sist ikapp bolaget och det för idag en tynande tillvaro på TSX-V med ett börsvärde på runt C$2M. Jag har det på min bevakningslista (fråga mig inte varför) så jag noterade att det steg 50% idag.

Det finns bara två små detaljer som kan vara bra att känna till i sammanhanget:

1) Den totala omsättningen är 15 000 aktier vilket är lika med 1 382,11 SEK.
2) Börskursen idag är (vid 50% uppgång): 0,0150 CAD. 2007 var TAM uppe i över 2,5 CAD under en period. Så det finns lite att ta igen...=)

(*) Bolag det har gått åt helvete för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar