måndag 9 september 2013

962 688 oz Ag-ekvivalenter...


...låter coolt. 16 454 oz Au-ekvivalenter låter inte alls lika coolt, men det är vad det blir om man omvandlar Avino Silvers produktion till guld med dagens priser. Och det är i ärlighetens namn inget man skriver hem till mamma om. Om man inte heter Scoris förstås. Och vad händer förresten när de gamla malmresterna som man för tillfället processar i circuit två tar slut under hösten? Inte helt självklart att man kommer att ersätta dem med San Gonzalo-malm? Fast vad vet väl jag jämfört med mästerrekaren...=)

4 kommentarer:

  1. Har läst vad du skriver en tid, en del vettigt iaf och väldigt flitigt att du orkar läsa på så mkt om bolag du inte vill investera i.
    Det skulle vara kul att höra vad du investerar i?
    Mvh

    SvaraRadera
  2. Hej Frederic,

    Problemet med guld&silver är ju att du kan hitta hur bra bolag som helst, när proppen går ur som den gjorde i våras så spelar det ingen roll, bolaget rasar i alla fall.

    Så för tillfället ligger jag mest ur innan jag får en bättre känsla för vart vi är på väg. Min personliga uppfattning är att det inte blir PM-bolag som blir nästa "grej" på Kanadabörserna. Men vi får se.

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret, tolkar jag rätt att du alltså för tillfället ligger likvid?

    SvaraRadera