måndag 4 juli 2011

Klang och jubel och en skön sommar

Lyssna på mig, jag är (SCOR)kung!

"Vi är nu inne i juli efter en usel junimånad för råvarubolagen. Det är bara att hålla ut som gäller och vi börjar se tecken på att det faktiskt har bottnat."

Känns orden bekanta? Det är citerat från SCORkungens blogg och är skrivet den 2 juli 2011. Som vanligt har han klistrat in lite tjusiga bilder med pilar och grejer som "stöd" för sina teorier.

Jag har tidigare skrivit att SCORkungen är en värdelös pajas eftersom han titt som tätt dräller tvärsäkra utlåtanden kring sig men allt som oftast får fel. Den här våren har han lyckats med konststycket att ha nästan konstant fel hela tiden. Något som lätt kan ses om man tar en titt på hans tidigare blogginlägg. Orkar du inte det, kan du istället kolla vad som skrivits här tidigare.

SCORkungen skryter gärna också med att "alla kommentarer är välkomna" på hans blogg "förutom påhopp och innehåll som jag anser är olämpligt". Det där sista visar ju verkligen hur "fritt" det är att kommentera bloggen. Jag skrev vid något tillfälle en kommentar där jag undrade varför han trodde att det snart skulle vända (något han i princip har skrivit sedan årsskiftet) och bad honom motivera sina fantastiska "analyser" lite ytterligare. Den kommentaren sågs aldrig till på bloggen. Så mycket var de "alla välkomna kommentarerna" värda.

SCORkungen jobbar frenetiskt på att bygga upp sitt varumärke som investerarguru. Något han säkert redan är för mindre bevandrade följeslagare på bloggen.

Men historiken talar sitt tydliga språk: SCORkungen är totalt livsfarlig och många äro de som bränt sig på hans "rekar".

Och så lite om Flexus...

Flexus (vem annars) var också i sitt esse nyligen. I en diskussion om löparn (en haussarlegend) som jag var med lite grann i, kom han igång ordentligt. Av en ren händelse råkade det vara ganska sen kväll (eller natt), vad man nu kan dra för slutsatser av det (visslar lite stilla)???

Strängen är i BS-ordning totalt stympad, med de roligaste inläggen borttagna, men här är ett litet axplock av vad Flexus skrev till/om mig:
  • "Att gömma sig bakom anonymiteten här, kommer att stå den här clownen dyrt."
  • "Du tycks lev under villfarelsen att man kan skriva vad som helst om andra människor? Du tar fel, ditt kräk."
  • "Jag hoppas att du passar dig noga."
Balanserad kille eller hur? :)

Vill du läsa hela strängen i sin helhet hittar du den nedan.

För övrigt tar jag lite extra ledigt nu vilket innebär att det inte kommer några inlägg på den här bloggen under juli och förmodligen heller inte under augusti (kanske under den senare delen om det regnar som fan).

Nästa inlägg blir nog lite längre och kommer förmodligen att handla om pumpjobbet GBB. Det blir grejer det.

Jag önskar eder alla en riktigt god sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar