måndag 20 augusti 2018

Utmattade?


Dags att plocka upp bloggandet igen. Jag har varit otroligt slö (och oinspirerad) vilket till största delen har berott på att det har varit en jävla skitmarknad. Jag har varit med förr så jag vet hur det fungerar, men det är ändå jobbigt när allting bara går ner och ner hela tiden oavsett vad man gör. Nu borde jag kunna skriva några inlägg ändå, men det har inte blivit av. Ber om ursäkt för det. Ska försöka vara lite mer regelbunden under hösten. 

Nu står vi inför hösten och min "fingerspitzengefühl" säger mig att det kan bli en ganska bra höst. Anledningen till det är att metallmarknaden har totalkvaddat, dels var den kass redan från början, dels kom Trump och handelstullarna som grädde på moset. Det har ju gjort att i princip alla metaller har rasat. Tittar man på hur det ser ut under skalet så finns det dock än så länge inga tecken på att Kina (eller någon annan) har börjar trycka på bromsen utan det ser fortfarande bra ut. Och fundamenta är fortfarande bra så bara den värsta skräcken lägger sig borde det kunna öppna upp lite tror jag.

Sedan tycker jag också att det börjar lossna lite på metallfronten. Från att tidigare mest ha handlat om zink (i min värld) så börjar det nu se intressant ut även för andra metaller. Nu ligger jag ju fortfarande blytung i zink (kul ordvits eller hur), men kommer nog att börja blanda upp lite framåt.

Största innehav är fortfarande Vendetta som (precis som nästan allt annat) har gått skitdåligt i evigheter. Men under hösten kommer PEAn som med största sannolikhet kommer att visa riktigt bra nuffror, de har dragit igång ett borrprogram som kommer att ge ett flöde med nyheter och de kommer också att börja klä upp bruden för försäljning. Den är så grymt nedpressad så i en fungerande marknad ska den bara gå upp.

Men just nu har det mest att göra med att marknaden vaknar till liv lite igen. Vilket jag tror den har goda förutsättningar att göra under hösten. Återkommer med lite mer specifika inlägg om diverse framåt.

Försiktigt optimistisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar