torsdag 30 oktober 2014

Pacific Ethanol - Ouch



Allt såg ju så bra ut. Etanolpriserna hade börjat gå upp, Green Plain kom med en jättebra rapport och bra framtidsutsikter. Aktiepriset gick upp.

Men så kom rapporten. Och den blir jag inte klok på, ja, de gör ett plusresultat men det borde vara mycket större. Kan de inte visa mer vinst under de här förutsättningarna så undrar jag hur det kommer att se ut när det börjar se riktigt illa ut vilket det kommer att göra förr eller senare.

Jag köpte naturligtvis tillbaka det jag hade sålt när det dippade och var glad som en speleman. Jag funderade på om jag skulle trada ut en del innan rapporten igår, men var så totalt övertygad om att rapporten skulle bli kanon så jag lät bli.

Det kommer jag att få betala för nu, jag förväntar mig en dipp på minst 10% imorgon, efterhandeln såg inte snäll ut. Den enda trösten i tillvaron är att det förhoppningsvis ändå blir lite vinst kvar i slutändan även om det inte blir mycket, men det beror naturligtvis på hur mycket det dippar.

Back to the drawing board again!

Update: Krängde av allting direkt, gick lite bättre än jag trodde (förlust naturligtvis, men lite vinst totalt i alla fall). Återkommer med lite mer info senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar